Ukończenie dwuletnich studiów podyplomowych prowadzi do doskonalenia pracy dydaktyczno – wychowawczej z młodzieżą. Są to studia, które przygotowują do:
- stosowania metod kreacji twórczej, dramy podczas zajęć dydaktycznych.
- stosowania metod teatru i sztuki, wszelkich metod twórczych i warsztatowych w dydaktyce i wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży
- organizacji samodzielnego prowadzenia teatrów dziecięcych i młodzieżowych
- interdyscyplinarnego łączenia treści i metod w edukacji przedmiotowej, międzyprzedmiotowej i ponadprzedmiotowej
- rozpoznawania zdolności i zainteresowań oraz wspomagania rozwoju i postawy twórczej
- prowadzenia edukacji kulturalnej i zajęć z zakresu czytania i analizy tekstów kultury
W ramach studiów oprócz poznawania metod twórczych w dydaktyce i pracy teatralnej, poznawałam, zdobywałam profesjonalną wiedzę w zakresie reżyserii teatralnej, konwencji teatralnych, historii teatru, rodzajów teatru oraz na każdych zajęciach pracowałam twórczo przygotowując własne projekty etiud teatralnych oraz je reżyserując. Poznawałam metody przygotowywania scenografii, znaczenia różnych środków wyrazu w teatrze.
Wszystkie zajęcia rozwijały twórczo wyobraźnię, zwłaszcza zajęcia dot. Teatru plastycznego, animacji przedmiotu, teatru lalkowego i gry w masce.
Brałam również udział jako obserwator w Ogólnopolskim FORUM TEATRALNYM teatrów młodzieżowych. Było to bardzo ciekawe doświadczenie - konfrontacja twórczego myślenia wielu grup teatralnych z całej Polski.
Aby można podjąć niniejsze studia, trzeba było oprócz studiów wyższych magisterskich posiadać własny dorobek twórczy w zakresie prowadzenia grupy teatralnej. A więc dokonaniem potwierdzającym pozytywne efekty w pracy dydaktyczno – wychowawczej było już samo przyjęcie a studi.
W danym momencie zrealizowałam już wiele przedstawień i programów artystycznych oraz byłam w trakcie realizacji projektu odnoszącego się do problematyki wolności.
Korzyści dla uczniów – podstawową korzyścią dla uczniów, pracujących z nauczycielem jest oprócz jego cech osobowościowych i przyjaznego do nich nastawienia, profesjonalizm nauczyciela. Umożliwienie doskonalenia wiedzy i umiejętności uczniów.
Korzyści dla nauczyciela – poszerzenia wiedzy, doskonalenie umiejętności.
Korzyści dla szkoły – doskonalenie wiedzy nauczyciela, podnosi poziom pracy szkoły a tym samym poziom kształcenia uczniów.
Autorka powyzszego artykulu jest absolwentką Uniwersytetu Gdanskiego oraz PWSP – Kraków – studiów podyplomowych z reżyserii teatr dzieci i mlodzieży. Jest rownież laureatką ogólnopolskiej nagrody „Twórca zdarzeń teatralnych” pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Kultury i nagród na konkursach wojewódzkich.
Od 12 lat prowadzi autorski teatr w szkole średniej – dwie sceny: uczniowską i uczniowsko-nauczycielską.
Gratuluję, chętnie nawiążę z Panią kontakt.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam :)